Hostmanship

Dé 7 Hostmanship® principes

De 7 Hostmanship principes

1. Dienstbaar zijn:

de mate waarin je de klant helpt om zijn/haar doelen te bereiken 

Wil je de klant graag helpen zodat deze zijn/haar doelen kan bereiken?

2. Het geheel zien:

de wijze waarop je de klantbeleving als team/organisatie positief beïnvloedt

Weet je hoe je als team de klantbeleving in deze specifieke situatie positief kunt beïnvloeden?

3. Verantwoordelijkheid nemen:

de bereidheid keuzes te maken die voordelig zijn voor de klant, ook al betekent dit dat je om het proces of protocol heen gaat.

Ben je bereid keuzes te maken die voordelig zijn voor de klant, ook al volg je hiermee niet direct het proces of het protocol?

4. Consideratie tonen:

de mate waarin je begrip kunt tonen voor de situatie waarin de klant zich bevindt.

Kun je begrip tonen voor de situatie waarin de klant zich bevindt (wat niet wil zeggen dat je het met de klant eens bent)?

5. Dialoog voeren:

de mate waarin je oprecht luistert naar de klant. Hierdoor kun je vanuit begrip samen tot een oplossing komen

Kun je oprecht luisteren naar de klant en zo de klant begrijpen? En zo samen tot een oplossing komen?

6. Kennis hebben:

de mate waarin je de klant en zijn specifieke vraag kent

Heb je voldoende vragen gesteld en kennis van de klant om deze zo goed mogelijk te helpen?

7. Plezier maken:

de mate waarin je plezier hebt in je werk en dit uitstraalt op anderen

Heb je plezier in je werk? En straal je dit uit op anderen?